Sīkdatnes palīdz mums veidot mūsu pakalpojumus. Izmantojot mūsu pakalpojumus, jūs piekrītat mūsu sīkdatņu izmantošanai.

Aizvērt

Jaunumi tehniskajā apskatē

Nolūkā uzlabot satiksmes drošību un rūpējoties par vides piesārņojuma samazināšanu, valdība apstiprināja grozījumus Ministru kabineta noteikumos Nr.466 “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem”. Tie paredz striktākas riepu lietošanas prasības un pieļauj mazāku riepu nodilumu nekā iepriekš, paver plašākas iespējas elektronisko vadības sistēmu kontrolei, nolasot automobiļa pašdiagnostikas sistēmas datus, šādi paredzot iespēju kontrolēt arī jaunākās paaudzes dīzeļmotoru atgāzu sistēmas darbību. Jāuzsver, ka šīs izmaiņas neietekmē tehniskās apskates cenu.

Grozījumi stājas spēkā 2016.gada 9.februārī, bet atsevišķas prasības stāsies spēkā vēlāk – pakāpeniski, ļaujot autovadītājiem sagatavoties jaunajām drošības prasībām tehniskajā apskatē.

Spēkā no 2016.gada 9.februāra:

  • Automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 t, kas izgatavoti pēc 2012.gada 1.janvāra, jāpieslēdzas pašdiagnostikas sistēmai (OBD), lai pārbaudītu adaptīvās priekšējās gaismas sistēmas un arī, lai pārbaudītu kaitīgo izmešu samazināšanas ierīču – cieto daļiņu filtru, selektīvās katalītiskās reducēšanas sistēmu (piemēram, “Ad-blue”) utml. darbību;
  • Visiem automobiļiem ļauts uzstādīt trīs pārus tālās gaismas lukturu. Tikai jāatceras, ka vienlaicīgi drīkst ieslēgties ne vairāk kā divi tālās gaismas lukturu pāri;
  • Lai samazinātu iespēju manipulēt ar automobiļa nobraukumu un uzlabotu tā uzskaiti, gadījumos, kad nav salasāms / nolasāms odometra rādījums (nobraukums), transportlīdzeklim tiek piešķirts “2” vērtējums kā par būtisku bojājumu.

Spēkā no 2016.gada 1.decembra:

  • Visiem automobiļiem un piekabēm uz vienas ass jābūt vienādām riepām – gan pēc pielietojuma (vasaras, ziemas) un izmēriem, gan arī viena izgatavotāja vai preču zīmes (nosaukuma) riepām ar vienādu protektora zīmējumu;
  • Minimālais riepu protektora augstums ziemas periodā (no 1.decembra līdz 1.martam): autobusiem: 3 mm; kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 t: 2 mm; piekabēm (puspiekabēm) ar pilnu masu virs 3,5 t: 1,6 mm;
  • Minimālais autobusu, kravas automobiļiem ar pilnu masu virs 3,5 t un to piekabju (puspiekabju) ar pilnu masu līdz 3,5 t riepu protektora augstums periodā no 1.martam līdz 1.decembrim – 1,6 mm.

Automobiļiem ar dīzeļdzinēju, kas pirmo reizi reģistrēti pēc 2016.gada 31.decembra, motoru atgāzu absorbcijas koeficienta vērtība nedrīkstēs pārsniegt izgatavotāja noteikto vērtību. Savukārt, sākot ar 2018.gada 1.janvāri automobiļiem aizliegts uzstādīt nesertificētus un nemarķētus priekšējos un pakaļējos aizsargrežģus, sauktus par “ķengursitamajiem” – iepriekš uzstādītos nesertificētos aizsargrežģus nāksies demontēt.

MK noteikumi “Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem” atrodami šeit: http://likumi.lv/doc.php?id=88101.

  

CSDD Sabiedrisko attiecību daļa

E-pasts: csdd@csdd.gov.lv 

Mājas lapa: www.csdd.lv 

Twitter: @csdd_lv

CSDD diennakts informācijas tālrunis: 67025777